poniedziałek, 27 kwietnia 2015

PIECZONE  PIERSI  Z KURCZAKA

 

Witam robaczki moje drogie .



Zachecam Was z calego serducha  do zagladania w moje przepisy !!
Na dzisiejszy poniedziałkowy obiad zaplanowałam sobie przepyszna, soczysta i miekka piers  z kurczaka.
Od kilku dni jestem na diecie, wiec taka piers jest jak najbardziej wskazana dla ludzi, którzy zdrowo się odżywiają lub dla tych, którzy tak jak ja chca zrzucic troszke tluszczyku.
Mam nadzieje, ze sprobujecie taki obiad zrobic, któregoś dnia w Waszych domach.
A, wiec  robaczki nie zanudzam, tylko podaje przepis i do dziela kucharze !!!

SKLADNIKI:
-2 piersi z kurczaka
-oliwa z oliwek lub olej
-przyprawy:
·         Tymianek suszony
·         Majeranek suszony
·         Ziola prowansalskie
·         Slodka papryka w proszku (dodaje ja tylko dla koloru)
·         4 zabki świeżego czosnku
·         Sol
·         2 ziela angielskie
·         1 lisc laurowy
-folia aluminiowa do pieczenia lub rekaw

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :
Piersi myjemy i osuszamy, czosnek obieramy .
Do miseczki wlewamy kilka lyzek oliwy/oleju , sypiemy po 1 lyzce ziol, łyżeczkę papryki w proszku, dodajemy przeciśnięty przez praske czosnek, sol, ziele angielskie i lisc laurowy,mieszamy.
Piersi  zanuzamy,obtaczamy w marynacie, zostawiamy w lodowce na minimum 2-3 godziny.
Nastawiamy piekarnik na 180-190 st.C .
Rozwijamy folie aluminiowa (blyszczaca strona do gory), układamy piersi i przykrywamy druga czescia foli ( blyszczaca strona do piersi), formujemy „koperte” zwijając szczelnie brzegi .
Na kopercie nacinamy dziurki , wkladamy do piekarnika i pieczemy około 1 godziny .




Do tak przyzadzonej piersi pasuja nie tylko ziemniaki ale i rozne kasze, czy tez ryz .

Ja dzisiaj zjadlam  taka bez ziemniakow czy kaszy, ale jako dodatek  zrobilam duszone warzywa.

Brak komentarzy: